10 Haziran 2006

Merhaba

Hologram teknolojisini öğrendiğimde kendim yapmayı kafaya koymuştum diye başlamak isterdim. Bahsettiğim zaman bundan yaklaşık üç yıl önceydi ve aslında felsefesi çok çarpıcı gelmekle birlikte teknik kısmına pek de kafam basmamıştı. Aradan geçen süre içinde ve hala nasıl hologram yapılmaz konusunda epey bir çalışmam oldu, oluyor. Ancak son zamanlarda yaşadığım bir takım tesadüfler nasıl hologram yapılırı da deneyimlemenin sırası geldiği yönünde. Bunun üzerine ben de bir hayalimin daha kırılmasını göze alarak henüz hiçbir hologram yapmadığım halde bunu bloglamaya başlıyorum.

Neden hologram konusunu açıkladıktan sonra neden blog konusu hakkında bir cümle yazmak isterim. Blogların halihazır internet sayfalarından, kişisel internet sitelerinden daha çok hayatı yansıttığına inanıyorum. Amacım ilk başta hologram yapmaktı. Bunun için ilk adımı atmam 3 yıl aldı. Eğer yan amacım hologram yapımı hakkında türkçe bir site yapmak olsaydı bunu yapmam birkaç 3 yıl daha alabilirdi. Hoş, hologramın mucidi Dennis Gabor'un hologramı daha lazerler keşfedilmeden önce bir tesadüf sonucu icat ettiğini düşünürsek benim hologram yapamayarak geçen birkaç yılımın tarihte pek bir kayıp olmadığı anlaşılır. 1971'de hologramın icadı ve gelişimi hakkındaki çalışmaları sayesinde Nobel Fizik Ödülü alan Gabor otobiyografisinde hologramın tohumlarını attığı 1950-53 yılları arasındaki çalışmaları hakkında '20 yıl erken çalışmaya başlamışız' diyor.

Böylece hologram yapımı hakkında türkçe teknik kaynağın olmamasını fırsat bilerek, teknik, felsefik tüm öğrendiklerimi izleyebileceğiniz hologram blogumu açıyorum. Hayırlı, uğurlu olsun!

Hiç yorum yok: