13 Haziran 2006

Deney #2

Ekipman: Litiholo Hologram Seti ve Lazer İşaretleyici
Pozlama: 20 dakika
Sonuç: Hala başarısız!

Sakin kafayla cumartesi gece yaptığım testi düşününce başarılı olmama nedenini anladım. En azından başlıca neden eksik pozlama idi. Önerilen 5-12 dakikalık süre 4.5 voltluk pil seti kullanıldığında geçerli olacaktı. Heyecandan basit bir orantı hesabı yapmayı atlamışım. Gücün 3 volt olduğu durumda önerilen süre 7.5-18 dakika ediyordu. Bunu fark etmenin heyecanı ile pazartesi gecesi, ertesi gün iş var, erken kalkacağım demeden gece yarısı yine o şahane (!) ekipmanımın başındaydım. Bu sefer önerilenin maksimumunu deneyecektim ilk olarak: 18 dakika.

Pozlamayı başlatıp durdurmak için saatli bir düzeneğim yok. Uzun süreler söz konusu olduğunda +/- farklar göz ardı edilecek denli az oynamaya sebep oluyor. Ancak bir ya da birkaç dakikalık pozlama süresi söz konusu ise, ki bence fotoğraf için de hologram için de daha fazla olmaması daha sağlıklı olacaktır, ufak kaymalar bile gözle görülür etki bırakabilir. Ancak ben bir elimde karanlık oda lambası duvar saatini izlerken –kelimenin gerçek anlamıyla- bir ara dalmışım sanırım ki 20 dakika geçtiğini fark etmemişim. Eksik pozlamadan üç plakayı harcamış biri olarak, 2 dakikanın lafı mı olur dedim ve siyah kartonumla lazer ışığını örttüm. Objeyi kaldırdım ve yine cömert bir süre boyunca –sanırım 5 dakika kadar- objesiz pozladım.

Sonuç? Nasıl değerlendirmeli emin değilim. Çünkü bu sefer objenin olduğu yer mavi kalmış, lazer ışığının plakaya ulaştığı yerler köşelerin içinde kalan bir daire şeklinde bordo renkteydi. Hmm, dedim. Demek lazer ışını plakayı morartıyor. Olabilecek her açıdan ışığa tuttum fakat hologram falan göremedim. Şu anda bu deneyi yaptıktan yaklaşık 20 saat sonra plakaya tekrar baktım. I ıh, bahsettiğim izler kaybolmuş, ilk üç plakadan farksız bir şekilde belli belirsiz mavilikler içinde…

Bu durumda plakaların pozlamadan bağımsız olarak aslında bir işe yaramadıkları geliyor aklıma. Çok mu kötümserim? Bir kere, kartvizit boyutunda, kenarları bile tıraşlanmamış ve dikkatli bakılmadığı sürece hafif mavilikleri fark edilmeyen bu camların kendi kendini geliştirecek, durduracak ve sabitleyecek bir kimyasalla kaplandığına inanmakta güçlük çekiyorum. Polaroid fotoğraf kartlarıyla karşılaştırıyorum, onlar her ne kadar kâğıt gibi görünseler de saydığım üç banyonun bir kareye yetecek kısmı şeffaf koruyucusunun içinde yer almaktadır ve polaroidi çektiğin gibi köşesinden tutup sallayarak bu süreci aktive etmiş olursun. Burada, elindeki tek şey dikkat etmediğin takdirde elini kesen bir parça cam! Hiçbir şeyle kaplı değil ve tırnağınla kazıyınca bile çıkabilecek bir katmanı yok.

Başarısız olan ikinci denemeden sonra yapabileceklerim sanırım şunlardan ibaret:
1- Lazer işaretleyiciden vazgeçip 4.5 voltluk pakete bağlayabileceğim bir diyot edinmek
2- Plakaların durumundan emin olmak için hologram forumunda araştırma yapmak (litiholodan herhangi bir yardım geleceği konusunda ümitsizim sanırım)

Hiç yorum yok: