20 Eylül 2006

İçinden Kuantum Geçen Filmler I

Ne #@√! Biliyoruz Ki!? (2004)

Bu filmi ilk kez film festivalinde, (ifistanbul’muş, basın bülteninden okuyup hatırladım) ikinci kez de geçtiğimiz hafta dvd’den izledim. İçinde açık olarak hologram geçmese de hakkında ahkam kesmeyi kafama koymuş, bunları kelimeye dökmeden önce şöyle bir araştırma yapayım diye bakarken yazılabilecek herşeyin zaten yazılmış olduğunu gördüm. Türkçe resmi sitesi bile olan film hakkında istemediğniz kadar çok bilgiye wiki den ulaşabilirsiniz.




Bendeki etkilerine gelince… Zaten bildiğim şeyleri hatırlatıyordu diyemeyeceğim bu sefer. Festivalde izlediğimde hologram konusuna bu kadar derinlemesine dalmamış, şimdi tanıdık gelen atomaltı parçacık dünyasıyla haşır neşir olmamıştım. Geçen hafta ise bütün bunların üzerine, son zamanlarda kafa yorduğum konularda, başta dalga-parçacık ikilemi olmak üzere verilen bilgileri farklı bir idrakle izlemiş oldum. Gerçek bilgiyle karşılaştığımda, o konuya ilgi duymuş olsam da olmasam da sanki uzun bir aradan sonra sevdiğim birine rastlamış gibi seviniyorum. Daha doğrusu, tamamını anlamamış olsam da, bende yarattığı hoşluk duygusunu filmde yer alan bilgilerin öğrenilme sırası gelmiş eski hatıralar olduğuna yoruyorum, kendi kendime mutlu oluyorum işte.

Darısı Alice’in Harikalar Diyarı’na gönderme yaptığı devam filmine… Ekim’de Türkiye’deymiş…

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Seyrettim bu filmi(belgeseli).Harika bir şey.İstanbul'da bile bir sinemada oynamıştı..Orada bir bayanın(adını unuttum, esmer olanı) "gerçek olduğuna inandığım bir hikayeye göre..."diye başlayıp anlattığı olaya vurulmuştum.Şimdi ise her acıktığımda,ya da duygusal bir hale büründüğümde içimdeki o mavi,kırmızı şeylerin bunu istediğini benimse bunları kendimin istediğini sandığımı düşünüyorum :)
Ama filmin sonunda amcam çok hoş bir söz etmiş değil mi:
"Kuantumu araştırmış ve hala delirmemiş olduğunuzu söylüyorsanız ondan hiç bir şey anlamamışsınız demektir." ya da buna benzer bişeydi yaa..
Güzeldi yani..

(Kareli)

Pınar D. dedi ki...

Evet, bence de idrak ettiğimiz her yeni şeyle hayatımız geri dönmemecesine değişiyor.

Bahsettiğin cümleyi aynen hatırlayamıyorum ancak zamanında Bohr amcamız şöyle buyurmuş: Eğer kuantum mekaniği sizi derinden sarsmadıysa, onu henüz anlamadınız demektir.

metin-thePoor dedi ki...

Bohr amcamız doğru söylemiş walla.

Pınar D. dedi ki...

Bohr amcamızın Einstein amcamız ve birkaç kafadarla daha birlikte kendilerine sponsor olan carlsberg biralarını tükettikleri bir kafa dağıtma seansında -sefasında mı demeliydim- söylemiş olması muhtemel bir bir cümle!

Carlsberg'in sahibinin bilim aşkı ile yaptıklarını okuduğumda çok sevmesem de ben de bira içeceğim zaman o markayı tercih etmeyi düşünmüştüm. Biraz daha düşünüp onun yerine bana öyle sponsor olacak bir firma dilemenin beyin hücrelerim için daha mantıklı olduğuna karar verdim.

Daha da merak ederseniz hikayenin tamamını anlatırım Metin Bey...

yine bekleriz:)

metin-thePoor dedi ki...

Anlatın walla.