23 Eylül 2006

Arif 2006 – Gidemediğim Festival

Araştırma ve İnovasyon Festivali 2006

Geçtiğimiz Çarşamba iki arkadaşımla Beyoğlu’na, bir konsere giderken metroda afişini gördüm. Netten bir bakayım dedim ve tabii ki anında unuttum. Hatırladığımda Cuma öğleden sonra olmuştu ve program yapmak için çok geçti. Ben de şu anda açılmayan sitesinde neler kaçırdığıma bakıp iç geçirdim.

Ufkumuzu açacak bin türlü projenin içinde Momentum AŞ nin üç boyutlu film ve bilgisayar oyunu demosu, doğal olarak ilgimi çekti. Üç boyutu okuyunca kalp atışlarım hızlandı tabi. Ancak açıklamasında bilgisayar teknolojisi ile fotoğraflara derinlik verilip animasyonunun yapılması gibi bir şey yazıyordu ve bunu okuyunca kalbim normal hızına geri döndü. Medyalab’in yaptığı sitede bu teknolojiyi kullanarak yaptıkları bir tv programının demosunu izledim; Adile Teyze ve kuzucuklarım –yeni değil anladığım kadarıyla, yayımlanıp kalkmış bile olabilir, tv izlemediğim için ancak şimdi haberim oluyor- tek kelime ile korkutucu idi! Bana göre tabi :o

İnternette 3 boyutlu film çeken video kameralara rastlamıştım. Anladığım kadarıyla derinlik katma bakımından benzer bir iş yapıyorlar ancak bana sorarsanız hologramın yanından yöresinden geçemezler. -gerçi dün bir arkadaşıma hologram yaptığımdan bahsedince o da hologramları korkutucu bulduğunu söyledi- Üstelik görüntü de dijital yolla oluşturulduğunda sonuç gerçeğin kötü bir taklidinden ibaret oluyor ve beni isyanlara sevk ediyor. Gerçeğine benzeyenini yapamıyorsanız yaratıcılığınızı koyun, benzemeyenini yapın, karikatür yapın, animasyon yapın kardeşim!

Neyse, festivalde bir de zihni sinir procelerinin demoları varmış ki asıl kaçırdığıma üzüldüğüm kısım bu oldu. Akşam da konser dinlenip araştırmacı ve inovasyoncuların kafa dağıtma gecesi olarak geçirilecekti.

İnovasyon konusunda söyleyeceğim son şey eklediğim son bağlantıyı tanıştırmak hakkında. inovasyon.com a daha önce rastlamıştım ancak aktif görünmediği için bağlantılara eklememiştim. Festival inovasyon konusunu hatırlatınca tekrar bir baktım, görmeyeli hareketlenmiş. Ben de başlıktaki alıntıya tamamen katıldığımı belirtiyorum ve yeni aldığım lazerimle hologram yapmaya geçiyorum.

Hiç yorum yok: